В България още нямаме доверие на онлайн пазаруването 27 ноември, 2021

В България още нямаме доверие на онлайн пазаруването
social Снимка: pixabay.com

65% от всички възрастни (от 16 до 74 години) в ЕС са си купили стоки или услуги по интернет, отчита Евростат, като цитира данни от миналата година. Младите хора между 25 и 34 години са 2,5 пъти по-склонни да използват интернет за пазаруване (83%), отколкото хората във възрастовата група 65-74 години (33%).

Европейската статистическа служба отчита, че онлайн пазаруването става все по-популярно в ЕС с по-разпространеното ползване на интернет сред всички възрасти. Потребителите ценят достъпността до широка гама от продукти по всяко време и навсякъде, с допълнителното предимство на специалните цени.
Събития като "Черен петък", както и "Кибер понеделник", са някои от случаите, при които онлайн пазаруването има предимство в календара, отбелязват от Евростат.

Най-голяма склонност да пазаруват по интернет имат гражданите в Дания и Нидерландия - около 90%.

България е в дъното на класацията с дял около 25%.

19 на сто от всички възрастни са посочили, че никога не са правили онлайн покупка. Този отговор е най-чест в 11 региона в ЕС, включително всички в България и Румъния.

Потребителите извършват по електронен път и банкови дейности. През 2020 г. 58 на сто от пълнолетното население на ЕС е използвало интернет банкиране през трите месеца преди проучването.

Хороскоп Виж всички

Новини

Нотификация