КЗП въведе скенер за проверка на цени в евро в мобилното си приложение 09 септември, 2025
Комисията за защита на потребителите (КЗП) представи нова функционалност в своето мобилно приложение, която позволява на потребителите да проверяват цените на стоки в магазините. Чрез вграден скенер за етикети, достъпен от начален екран или меню „Инструменти“, приложението дава възможност за сканиране на етикети и проверка на цените в лева и евро спрямо официалния курс на Българската народна банка (БНБ).
Функцията работи лесно: потребителят насочва камерата на своето устройство към етикета, а приложението показва превалутираната цена в реално време. Това позволява на купувачите да се уверят, че посочените цени в двете валути са коректни.
„Новата опция улеснява потребителите да пазаруват информирано“, коментират от пресцентъра на КЗП.
Приложението „КЗП“ е достъпно за безплатно изтегляне на устройства с Android и iOS. Освен новата функция за проверка на етикети, то позволява подаване на жалби и сигнали директно от търговски обекти, както и следене на статуса на подадените сигнали в реално време.
Тази иновация е част от усилията на КЗП да защитава правата на потребителите и да насърчава прозрачност в търговията, особено в контекста на прехода към еврото.
За още любопитни новини – слушай радио Веселина – най-добрият микс от песни!
Хороскоп Виж всички
Новини
Стара Загора кани жителите да се включат в засаждането на 13 хиляди фиданки
Sofia Christmas Fest открива ледена пързалка върху фонтаните пред НДК
НОИ: Пенсионерите в чужбина подават годишна „декларация живот“
Повечето българи смятат, че преходът не е приключил и демокрацията не е истинска
Най-емблематичната поза на Фреди Меркюри бе увековечена със специална монета
Олимпийският огън ще премине от Неапол през Рим до Милано
Община Свищов отличи 32 деца за добри постъпки през годината
България влиза в топ 10 на страните с най-натоварен трафик в света
Цените на горивата у нас продължават възхода си въпреки отсрочката за „Лукойл“
Пловдив открива зала „Африка и Австралия“ и първото зоокафе в България
„Зрителна измама 3“ оглави боксофиса в Северна Америка