Гроздето може да подобри зрението при възрастните хора 11 октомври, 2023
Екип от учени от Националния университет на Сингапур стигна до заключението, че ежедневната консумация на грозде може да подобри зрението при възрастните хора. Резултатите са публикувани в списание Food & Function.
В рандомизираното плацебо-контролирано проучване са участвали 34 души на възраст над 65 години. Те са били разделени на две групи: едната група е приемала по 1,5 чаши гроздов сок дневно в продължение на 16 седмици, а другата - плацебо.
Специалистите са установили, че хората от групата, консумирала грозде, са имали значително подобрена оптична плътност на макулния пигмент (MPOD). MPOD е мярка за здравето на макулата, която е част от ретината и е отговорна за централното зрение.
Освен това при тези лица се увеличили антиоксидантите и фенолите в плазмата. Антиоксидантите са вещества, които предпазват клетките от увреждане. Фенолите са вид антиоксиданти, които се срещат в растенията.
Резултатите са в съответствие с предишни проучвания, които показват, че консумацията на грозде предпазва структурата и функцията на ретината. Хранителните антиоксиданти могат да намалят оксидативния стрес, причинен от стареенето. Гроздето - особено червените сортове - са с високо съдържание на естествени антиоксиданти и полифеноли.
Изследователите предупреждават, че това е малко проучване и са необходими допълнителни изследвания, за да се потвърдят тези резултати.
Хороскоп Виж всички
Новини
Шакира, J Balvin и други призовават за подкрепа след земетресението в Колумбия
Никол Кидман загатва за „Малко магия“ в снимки от площадката на „Приложна магия 2“
Тридневен празник на музиката отново ще събере хиляди в софийското село Железница
Зендая и Том Холанд с тайно сватбено тържество
Температурите скачат до 38° в сряда, после идва захлаждане
Православната църква почита Свети апостол Матий
Теодора загърби миналото, избра себе си и представи "Най-доброто заслужавам"
Отлични условия за наблюдение на метеорния поток Персеиди през август
Столичната община раздава безплатна вода и през почивните дни
Лепа Брена претърпя лек инцидент на сцената в Будва
Белгия е най-големият износител на бира в ЕС на фона на спад в експорта за 2025 година