The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Тялото “говори” за липсата на витамин D

10.06.2019
Всякакъв вид болка в костите или ставите, например, може да е сигнал за дефицита на витамин D в организма

Набавянето на витамин D се осъществява чрез буквално „събиране” на слънчевите лъчи. Този витамин се съдържа и в определени храни като рибеното масло, месото, млечните продукти, яйцата (по-специално в жълтъка), в гъбите. Средностатистическият човек в зряла възраст има нужда от между 5 и 10 микрограма витамин D на ден.

Ако обаче прекарвате голяма част от деня на закрито без пряк достъп до слънчева светлина и не приемате достатъчно храна, богата на протеини, то може да сте едни от многото хора, които имат дефицит на „слънчевия витамин”.

Витамин D е един от най-важните за нашия организъм. Той отговаря за поддържането на концентрацията на калций в тялото ни, допринася за по-здрави кости и зъби, както и за повече мускулна сила.

Ето кои са петте симптома, които сигнализират за недостига на витамин D в тялото:

Усещате болки в костите
Всякакъв вид болка в костите или ставите може да бъде следствие от заболяване като артрита например, но може и да е сигнал за дефицита на витамин D в организма. Дори и при най-малкото съмнение най-добре ще е незабавно да си направите кръвни изследвания.

Психическото ви здраве се влошава
Клиничната депресия много често се асоциира директно с липсата на витамин D в организма. Въпреки че няма ясно доказателство за това, експерти твърдят, че „слънчевият витамин” е пряко свързан с хормона на щастието – серотонина.

Потите се повече от нормалното
Прекомерното потене се случва по редица причини, една от които е дефицитът на витамин D в организма. Ако се потите, дори когато не извършвате физическа активност, най-добре ще е да проверите нивата си на съответния витамин.

Усещате слабост и умора
Чувствате ли натрапчива умора и слабост дори и след като сте се наспали? Може би тялото ви се нуждае от повече витамин D. За здраво тяло не се нуждаем единствено от желязо, а и от „слънчевия витамин”, който допринася за здравината на мускулите ни. Новините обаче са добри. Само за около половин година ще успеете да възвърнете силата в мускулите си, ако редовно приемате достатъчни количества витамин D.

В момента ВИП зона 10:00 - 12:00
  • Ruska Kalcheva, Slavka Kalcheva Tragnala E Ruma Moma 19:04 в момента
  • Demy Ela 18:59 Предишна
  • Vasil Naydenov Sled Kraya Na Sveta 18:56 Предишна
  • Milan Petkovic Kad Zaboli 18:47 Предишна
  • Preslava I Kogato Samne 18:44 Предишна
  • Konstantinos Koufos Sta Kalytera 18:40 Предишна
  • Whitney Houston Didn't We Almost Have It All 18:35 Предишна
  • Tose Proeski Nesanica 18:26 Предишна
  • Vanya Jivot Moy 18:23 Предишна
  • Giorgos Mazonakis Sabbato 18:19 Предишна

Програма

08:00 - 10:00 Капучино

10:00 - 12:00 ВИП зона

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси

18:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни