The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Как да се справим с пролетната умора?

23.03.2019
Пълноценна почивка, разходки на слънце, повече плодове и зеленчуци в дневното меню, са задължителни, за да преодолеем неразположението по-лесно

Пролетта вече дойде, а с нея и пролетната умора. Някои хора чувстват отпадналост още с прехода между зимата и пролетта.

Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да се справите с пролетната умора:

Пълноценна почивка, разходки на слънце, повече плодове и зеленчуци в дневното меню, са част от ключовете, с които ще избягате от физическо неразположение.

Недостигът на слънчеви лъчи през зимата ни влияе, освен това дните са по-къси и това се отразява неблагоприятно върху състоянието ни.

Повече почивка

Трябва да отделяме по няколко часа за почивка през деня, да се храним пълноценно поне по три пъти на ден. Не е достатъчно да закусим обилно сутрин. Специалисти съветват да ограничим причинителите на стрес, да внимаваме с цигарите, кафето и алкохола.

Много от нас работят по 8 часа на ден и понякога не могат да станат от компютъра доста дълго. Хубаво е да правим кратки почивки на работното място, по време на които да хапнем някой плод, да излезем на чист въздух и да се раздвижим поне малко.

Повече сън

Много често причина за умората е недоспиване. Проблемите със съня не трябва да се подценяват. Честите пробуждания също ни правят отпаднали през деня. Може да изпиете чаша мляко преди сън, съветват лекари. Хубаво е да не си лягате преяли или употребили кола и сладки неща, защото няма да заспите лесно.

Стимулираща храна и витамини

Цяла зима си повтаряме, че трябва да ядем повече плодове и зеленчуци, богати на витамини. В началото на пролетта започват да се продават спанак, салати и други храни, известни с ценните си вещества за подсилване на организма.

Хубаво е да не преяждате, ако искате да преборите пролетната умора. Претоварвате ли храносмилателната си система, нарушавате функциите на организма ви, най-вече защитните.

Почувствате ли рязък пристъп на глад между храненията, не похапвайте шоколад или сладкиши, а изяжте един плод. Пийте повече сокове, богати на витамини, за предпочитане е те да са домашно приготвени.

Приемайте витамини за подсилване на организма

Витамин C e добър стимулант за организма. Той намалява умората, тревогата, стреса и депресивните състояния.

_28.jpg

В момента Честито 12:00 - 15:00
  • Dara Bubamara Pogresan 12:00 в момента
  • Deep Zone Project, Vessy Boneva Leten Kadar 11:56 Предишна
  • Lila Trianti Esena Mono 11:52 Предишна
  • Gloria Celuvay Oshte 11:48 Предишна
  • Hana Masic Gazim Ostavljam 11:41 Предишна
  • Sting La Belle Dame Sans Regrets 11:37 Предишна
  • Magda Nyama Ne 11:32 Предишна
  • Peggy Zina Logia 11:28 Предишна
  • Katarina Zivkovic, Ella Ludilo 11:19 Предишна
  • Orlin Pavlov Palno Prezarejdane 11:13 Предишна

Програма

10:00 - 12:00 ВИП зона

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси

18:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито