The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Храни за пълноценен сън

04.08.2018
Чай от лайка или няколко ядки са чудесен вариант

Съществуват определени храни, които могат да ви помогнат да извлечете максимума от предвиденото от природата време за нощна почивка.

Ето някои примери за такива храни:

Череши
Чаша сок от череши преди лягане помага за по-бързо заспиване, тъй като те съдържат хормона мелатонин.

Жасминов ориз
Той повишава усвояването на глюкоза и ускорява производството на серотонин и триптофан, които помагат за здрав сън.

Къдраво зеле
Като много зелени на цвят зеленчуци, къдравото зеле е пълно с калций, който помага на мозъка да усвои въпросните хормони като мелатонин. Мнозина смятат, че липсата на калций пречи на добрия сън.

Банани
Богат на калий, бананът е и чудесен източник на витамин В6.

Хумус
Той е богат на триптофан и помага за образуването на серотонин. Вземайте по няколко чаени лъжички преди лягане.

Прясно мляко
Има причина за това, че децата пият по чаша мляко преди лягане - млякото също съдържа калций и триптофан и регулира производството на мелатонин. То повишава и телесната температура, което ви успива.

Маруля
Стрък маруля с вечерята помага за съня, тъй като съдържа вещество, което влияе приспивно на мозъка.

Чай от лайка
Топлата чаша чай действа сходно с млякото и успокоява нервите и мускулите, помагайки на тялото да се отпусне.

Пълнозърнест хляб
Въглехидратите в една такава филийка повишават нивото на триптофан в мозъка.

Орехи
Те не само съдържат много триптофан, но и образуват мелатонин. ако нямате орехи, подобни свойства притежават и бадемите.

Бадеми
Ако страдате от недостиг на магнезий, това може да ви пречи да спите добре. Бадемите са добър източник на магнезий.

Черен шоколад
Серотонинът в черния шоколад отпуска тялото, а вкусът е като бонус.

Пуешко месо
То е богато на триптофан и от него ви се доспива.

Риба тон
Тя е поредната храна, съдържаща триптофан, а е богата и на витамин В6, който е необходим на тялото, за да произвежда мелатонин и серотонин.

В момента Капучино 08:00 - 10:00
  • Teodora Arsic Vino I Masline 09:44 в момента
  • Shaggy In The Summertime 09:40 Предишна
  • Emilia Samo Tebe Iskam 09:36 Предишна
  • Hristina Salti Theories 09:32 Предишна
  • Sarah Lyubov Ili Ne 09:25 Предишна
  • Galena Da Ti Go Dam Li 09:12 Предишна
  • Manuel Riva, Alexandra Stan Miami 09:05 Предишна
  • Te Ima Li Cvetya 08:58 Предишна
  • Marina Stankic Lazem Ljude 08:54 Предишна
  • Gloria Dokosvaneto Ima Pamet 08:50 Предишна

Програма

00:00 - 07:00 Най-добрият микс от песни

08:00 - 10:00 Капучино

10:00 - 12:00 ВИП зона

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси