The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Храни за подобряване на настроението

05.09.2019
Храната, която консумираме, влияе върху нивата на хормоните, енергията и химията на мозъка ни

Ясно е, че храната, която консумираме, влияе върху нивата на хормоните, енергията и химията на мозъка ни. Какви храните, които могат да подобрят настроението ни и да захранят за по-здрав живот?

Ето някои от доказаните сред тях:

Черен шоколад

Всеки от нас се нуждае от: триптофан – аминокиселина, използвана от организма за синтезиране на серотонин, веществото на доброто настроение; и фенилетиламин – който отделя организма ни в моменти на щастие и силни емоции. Черният шоколад спомага за произвеждането и на двете вещества, благодарение на които се чувстваме по-добре.

Орехи

Орехите отдавна са известни като „храна за мозъка”, допълвано от тяхната специфична форма – точно като на мозъка. Но вече знаем, че орехите са и източник на полезните омега-3 мастни киселини. Този тип мазнини е необходим на мозъчните клетки и повдигащите настроението нервни образования да функционират подобаващо и по възможност да помогнат на хора с депресии.
Други храни, богати на омега-3 са: сьомга, сардини, ленено семе.

Овесени ядки

Овесените ядки могат да помогнат, ако се чувствате раздразнени и нервни. Те са богати на фибри, които спомагат за стабилизиране нивата на кръвната захар, като забавят усвояването на захарта в кръвта. Овесените ядки са също така и добро решение по време на диета, защото разтворимите фибри, които съдържат, формират гел, който забавя изпразването на стомаха, така че да огладнявате по-бавно.

Други храни, които са богат на разтворими фибри са: боб, грах, ечемик, цитрусови плодове, ягоди и ябълки.

Тиквени семки

Тиквените семки също попадат в класацията на най-добрите натурални храни за добро настроение, те са изключително богати на витамини от група B, калий, цинк и бета-каротин. Те ни помагат да се справим със стреса и да приповдигнем самочувствието си, олиото от студенопресовани тиквени семки е естествен антиоксидант и антидепресант, а за още повече минерали и фолати е добре да си похапваме и цяла тиква, не само нейните семки.

Сьомга

Проучванията през последната година показват, че витамин D спомага за повишаване на нивото на серотонин. Ние осигуряваме витамин D на нашия организъм най-вече чрез излагане на слънчева светлина и в по-малка степен чрез храна.

Но последни проучвания разкриват, че излагането на слънце в месеците от ноември до февруари не осигурява производството на нужните количества витамин D на кожата.

Люти чушки

Лютите чушки съдържат капсаицин. Това е химически елемент, който предизвиква отделянето на ендорфини в мозъка, а ендорфините създават чувството на еуфория. Лютите чушки също така потискат болката.

Чай

Въпреки, че кофеинът по принцип може да доведе до по-позитивно настроение и да подобри тонуса ви, при него границата е много тънка. Твърде голямото количество кофеин може да ви направи зависими и нервни, раздразнителни, хиперчувствителни или да предизвикат главоболие.

 

В момента Усмивки с Деси 15:00 - 18:00
  • Pantelis Pantelidis Ginete 15:58 в момента
  • Kamelia Todorova Proshepnati Mechti 15:53 Предишна
  • Seka Aleksic Sahara 15:48 Предишна
  • Hristina Salti, Ilias Vrettos Taxidi Magiko 15:40 Предишна
  • Santana, Rob Thomas Smooth 15:35 Предишна
  • Lia Lyatna Istoriya 15:30 Предишна
  • Sonja Kocic, Sasa Kapor Strah Od Ljubavi 15:27 Предишна
  • Hristos Sevastos Kalimera Na Sou Leo 15:19 Предишна
  • Poli Hubavenska Maychinko 15:15 Предишна
  • Milica Pavlovic Da Me Volis 15:10 Предишна

Програма

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси

18:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито

23:00 - 00:00 Ретро микс