
Изборът на музика зависи от характера на човек 07 юни, 2022

Музикалните предпочитания обединяват различните характери по света, сочи ново изследване на екип от Университета в Кеймбридж.
Изводите се основават на повече от 350 000 участници от над 50 държави и шест континента. Изследването показва как различните певци и песни се харесват на сходни типове личности по света.
Например песента на Ед Шийрън "Shivers" се харесва на екстровертите, докато невротичните типове вероятно ще се влюбят в "Smells like Teen Spirit" на „Нирвана“. Сговорчивите хора са склонни да имат в плейлистата си "What's Going On" на Марвин Гей или "Shallow" на Лейди Гага и Брадли Купър. Националните граници не могат да спрат отворените типове да слушат "Space Oddity" на Дейвид Боуи или Нина Симон.
Учените са изненадани колко много тези модели между музиката и личността се повтарят по целия свят.
Водещият автор д-р Дейвид Грийнбърг вярва, че подходящата песен може да помогне за преодоляване на социалното разделение и че музиката има неизползвани терапевтични ползи.
Връзката между екстроверсията и съвременната музика е най-силна около екватора, особено в Централна и Южна Америка. Възможно е това да се дължи на факта, че хората, които живеят на места с по-топъл климат са личности, които реагират на ритмична, танцувална музика.
Хороскоп Виж всички
Новини

От 12 октомври: Новата система EES сменя печатите по границите

Обсъжда се по-дълъг срок за заличаване на трудов договор

Захари Бахаров отново става шеф на мафията

Хисаря се нареди сред най-авторитетните европейски термални дестинации

В Смолян търсят най-хубавата снимка, вдъхновена от любовта към четенето

Анелия е неузнаваема в новия си проект - „Влюбен до уши“

Цифрова идентичност за всеки българин до 2030 г.

Облекчават условията за еднократна помощ за ученици и майки студентки

Михаела Филева в „Коя е тя?“ - истината може да бъде по-забавна от клюките

Никол Кидман и Кийт Ърбан се разделят след 19 години брак

Ученици в национални носии ще дефилират в Котел за Международния ден на музиката
