The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Кетогенната диета е новият хит сред режимите за отслабване

08.08.2018
Според американски лекари и водещи диетолози тя е идеален метод за бързо сваляне на излишните килограми и поддържане на организма в добро здраве

Американски медици съвместно с водещи диетолози изясниха, че кетогенната диета е идеален метод за бързо сваляне на излишните килограми и поддържане на организма в добро здраве. Тя получи признание като едно от най-ефикасните средства за борба със стареенето, тъй като допринася да се укрепи здравето на костите и съхранява мозъка в състояние на "повишена" готовност за решаване на сложни задачи.

Кетогенната диета е базирана върху пълния отказ от хранене три пъти на ден и увеличаване на приема на мазнини. Намалява се приемът на въглехидрати и се свежда до минимум приемът на белтъчини. Причината е, че ниското количество въглехидрати в храната ще принуди черния дроб да трансформира мазнините в кетони, които са естествен заместител на глюкозата.

Целта на тази диета е да задвижи метаболитния процес в тялото, като идеята не е да гладуваме, за да изчерпим калории, а да изчерпим въглехидрати. Телата ни са силно адаптивни към онова, с което ги захранваме - когато това са мазнини за сметка на въглехидратите, започваме да горим кетони като първоначален енергиен източник.

При изготвянето на режим за кетогенна диета може да включим следните храни:

Агнешко, говеждо, свинско и пилешко месо

Яйца, риба и морски дарове

Пълномаслени сирена и извара

Бели риби и рибни филета

Студено пресовани растителни масла – зехтин, маслини

Кокосово масло

Авокадо, ядки

Тиквички, аспержи, краставици.

Трябва обаче да забравим за следните храни:

Бобови култури

Зърнени храни

Картофи и други нишестени изделия

Преработени и рафинирани храни

Продукти с изкуствени подсладители

Прясно и кисело мляко.

Учените установили, че кетогенната диета допринася човек правилно да определи дажбата си, да се подобри функционирането на всички вътрешни органи, отговарящи за храносмилането и сърдечносъдовата дейност, както и да се намали рискът от тежки мозъчни увреждания, като болестта на Алцхаймер или старческа деменция.

Разбира се, има хора, при които кетогенната диета не трябва да се прилага, например при тези с нарушение в обмяната на мазнини. Режимът не е подходящ и за бременни и кърмачки, защото не се определя като балансирано хранене. Ако тренирате активно и изпълнявате високо интензивни интервални тренировки, то с кетогенна диета, също не е подходяща за вас - може да си докарате сериозни проблеми, защото глюкозата ще ви е крайно недостатъчна.

Резултатите от изследването са публикувани в “Business Insider”.

В момента Най-добрият микс от песни 00:00 - 07:00
  • Branka Sovrlic, Halid Beslic Rana Jesen 06:39 в момента
  • Konstantin Vijdam Te 06:36 Предишна
  • Panos Myrianthous Tora 06:33 Предишна
  • Kylie Minogue I Should Be So Lucky 06:30 Предишна
  • Kali, Iliyan, Slavi Trifonov Nyama Da Te Pitam 06:26 Предишна
  • Lepa Brena Luda Za Tobom 06:23 Предишна
  • Alisia, Toni Storaro Zlatoto Na Tati 06:20 Предишна
  • Kati Garbi Skorpia 06:17 Предишна
  • Orlin Pavlov Palno Prezarejdane 06:12 Предишна
  • Neda Ukraden Diamanti 06:09 Предишна

Програма

23:00 - 00:00 Ретро микс

00:00 - 07:00 Най-добрият микс от песни

08:00 - 10:00 Капучино

10:00 - 12:00 ВИП зона

12:00 - 15:00 Честито