The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Яйца и орехи подсилват имунитета

01.02.2018
Увеличете консумацията на мед, свежи плодове и зеленчуци и не пазете диети

В сезона на грипа, ето още няколко съвета как да се предпазим или възстановим по-бързо след боледуване.

Отпадналост, екземи, остатъчна кашлица, а нерядко и отключване на редица заболявания, най-често хипертония, са естествена последица след прекаран грип или друго остро вирусно заболяване през зимата.

Причината е, че в този сезон организмът отслабва от значително по-слабата консумация на плодове и зеленчуци. А тези, които консумираме, нямат особена хранителна стойност, тъй като са отглеждани в изкуствена среда и наторявани с химикали. Затова бабешкият съвет: „Яжте магданоз за силен имунитет“ днес не важи. Това обаче съвсем не означава, че няма начин да се подсили организма и направи по-устойчив към заболяванията.

Основната формула е: Хранете се разнообразно, но балансирано.

Зимата не е сезон за строги диети. С тях можете да ударите още по-лошо имунитета след заболяване. Освен това, те ви правят и по-лесно податливи на инфекциозни заболявания.
Научни изследвания сочат, че дори само едно полезно вещество да липсва в достатъчна степен от организма, той става по-уязвим към всякакви болести.

Ако имате възможности, увеличете консумацията на свежи плодове и зеленчуци.

Антиоксидантите, особено, витамините А, С и Е защитават организма от свободните радикали – потенциално вредни вещества, които се намират в организма и могат да увредят здравите клетки. Доказано е, че приемът на повече плодове и зеленчуци, увеличава зарежда организма с антиоксиданти, които разрушават свободните радикали, преди те да са ударили организма.

Месото, като отличен източник на белтъчини е необходим продукт във всекидневното зимно меню. То обаче трябва да се избира внимателно. Препоръчва се пилешко, заешко и телешко. Свинското е добре да бъде с повече мазнина, тъй като чрез нея в организма се разтварят мастноразтворимите витамини. не забравяйте поне веднъж седмично да хапвате риба заради наличието на фосфор в нея.

Консумацията на храни, богати на цинк горещо се препоръчва. Той е във високи количества не само в месото, но и в рибата и рибните продукти, кашкавалът, зърнените храни, орехште и яйцата.

С тези средства дисциплинираният възрастен може да направи устойчив организма си към инфекциозните заболявания. Децата обаче трудно могат да бъдат склонени към полезен продукт, ако не искат да го изядат.

Отлично и бързо средство за възстановяването им, което се приеха от тях с охота е цитронадата от различни цитрусови плодове, подвсладена с мед. Ако малчуганът обича натурално изцеден сок, още по-добре.

Медът и пчелните продукти (клей, пчелно млечице, восък) е с високи стойности на полезни за организма вещества. Те съдържат много витамини, ферменти, плодови киселини - ябълчна, винена, лимонена и млечна. Медът е богат на сяра, йод, калий, калций, желязо, магнезий, фосфор и натрий. От всички 24 необходими за здравето на човека елемента той притежава 22. Същевременно, той е универсално средство за повишаване тонуса и укрепва организма. Доказано е бактерицидното му действие спира развитието на бактериите, има и противовирусният му ефект.

В момента Честито 12:00 - 16:00
  • Vasilis Dimas Thelo Na Riskaro 17:33 в момента
  • Konstantin Dokato Sarceto Bie 17:30 Предишна
  • Katarina Grujic Paranoican 17:27 Предишна
  • Dara Nedey 17:23 Предишна
  • Kostas Doxas Happy Day 17:17 Предишна
  • Esil Dyuran Iskam Samo Teb 17:14 Предишна
  • Miroslav Ilic Proshlost Moya 17:09 Предишна
  • Reni Gorchivo I Sladko 17:05 Предишна
  • Prince Royce, Shakira Deja Vu 17:01 Предишна
  • Orhan Murad Na Pazar 16:59 Предишна

Програма

06:00 - 11:00 Най-добрият микс от песни

12:00 - 16:00 Честито

19:00 - 23:00 Честито

23:00 - 00:00 Най-добрият микс от песни

23:00 - 00:00 Ретро микс