The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина

Прости правила срещу преяждане по празниците

24.12.2020
Снимка: pixabay.com
За да не страдаме през януари

Декември е най-изкусителният за сетивата месец, но е и най-тежкият за стомаха. Коледни бисквитки, пълнени чушки, сармички, баници с късмети… списъкът с кулинарни изкушения е безкраен, а способността ни за самоконтрол намалява с всеки следващ вкусен аромат, който се носи от кухнята. Резултатът е не само качване на килограми, но и тежки последствия за храносмилателната система. 

Ето няколко прости трика как да опитате от всичко, но без да преяждате и без да се стига до война с кантара през януари. 

Първо - планирайте. Щом сте наясно с менюто по-отрано, трябва само да се настроите за ястията, които са ви най-вкусни. Така лесно ще се откажете от онези, които биха ви се усладили по-малко - например ако баба ви приготвя от нейната божествена баница, си пазете повече място за нея и не прекалявайте с другите храни, за да можете да й се насладите. 

Второ - размерът има значение, особено на чинията. Използвайте по-малка, защото така ще се залъжете, че ядете повече, а оттам и вероятността да преядете намалява. Разбира се, не си слагайте допълнително.

Трето или златното правило - наспете се добре. Ако спите по-малко от 5 часа, тялото започва да произвежда по-малко от хормоните, които гарантират, че ще сме сити, след като се нахраним. Или казано по друг начин - по малко сън означава повече храна и обратното. 

Четвърто - вода, вода, вода. Живителната течност не само помага на метаболизма, но и разрежда алкохола. Номерът е да изпием две чаши от нея, преди да си кажем наздраве с останалите на масата. Така от една страна по-трудно ще се напием, а от друга - няма да прекалим с храната, което неминуемо се случва, когато алкохолът повлияе на способността ни да контролираме апетита си.

За финал - повече калории. Един от най-вредните навици е да наблегнем на леките ястия през деня, за да имаме сили за по-тежките вечерта. По този начин нивото на кръвната захар пада и тялото ни започва да крещи за колкото се може по-нездравословни варианти. Освен това с напредването на деня метаболизмът се забавя и храната се преработва много по-трудно и бавно. Формулата тук е: плодове, зеленчуци или ядки няколко часа преди празничната вечеря. Така и алкохолът ще ни хване по-малко.

В момента Честито 13:00 - 16:00
  • Marinko Rokvic Prsten 09:32 в момента
  • Zafeiris Melas Pernao Fasi 09:25 Предишна
  • Magi Djanavarova Davam 09:19 Предишна
  • Goga Sekulic Kad Si Na Dnu 09:15 Предишна
  • Mascota, D Trax 09:14 Предишна
  • Karlos Nima Tova E Krayat 09:05 Предишна
  • Konstantinos Argiros Ksimeromata 08:58 Предишна
  • Deniya Pencheva Kemene 08:54 Предишна
  • Galena, Gamzata Neudobni Vaprosi 08:49 Предишна
  • ATB, Topic, A7S Your Love (9PM) 08:42 Предишна

Програма

10:00 - 13:00 ВИП зона

13:00 - 16:00 Честито

15:00 - 16:00 Най-добрият микс от песни

16:00 - 19:00 Усмивки с Мария

19:00 - 23:00 Честито