The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Отбелязваме Световния ден на съня

15.03.2019
Преценете точно от колко сън се нуждаете!

Днес отбелязваме Световния ден на съня. Датата е плаваща, защото се отбелязва през втория петък на март по инициатива на Световната асоциация за профилактика на съня.

Според онлайн проучване, проведено в началото на тази година в редица европейски страни, а също така в Австралия, Япония и САЩ, 80% от участниците в анкетата изпитват смущения на съня, а това влошава здравето и качеството им на живот. Сходни са и резултатите от допитване до българите.

Оказва се, че недоспиването е една от причините за много от катастрофите и трудовите злополуки. Причината е, че при липса на сън реакциите се забавят значително, намалява и концентрацията.

По данни на МВР от 2018 г. 5392 са жертвите на катастрофи за последните 8 години заради заспиване на шофьора, а ранените са над 69 000.

Съвети за ползотворен сън:

Поддържайте ниска температура в спалнята си - оптималната температура за добър сън е между 15°C и 18°C, а не както обичайно се твърди от повечето хора - 21°C. Освен това е научно доказано, че освен че заспиват по-бързо, хората, които спят на студено, са по-здрави.

Наложете строга забрана на екраните в спалнята си - по този начин ще премахнете всякаква възможност да се увлечете по някой филм или предаване, или пък да се улисате в работа. Като стане време за сън, насочвайте се директно към леглото без да взимате таблета си, за да хвърлите последен поглед към социалните мрежи.

Запазете кофеина единствено за утринитеКофеинът може да има доста продължително влияние върху човешкия организъм – до 14 часа. И не забравяйте, че кофеин има не само в кафето, той се съдържа и в някои безалкохолни напитки и то в немалки количества, както и в някои зелени и черни чайове, шоколада и понякога в сладоледа.

Преценете точно от колко сън се нуждаете. Много преуспели бизнесмени твърдят, че спят по 4-5 часа на денонощие и се чувстват съвсем нормално през деня. Всеки организъм обаче е различен и за много хора ще е нужен доста повече сън. Пробвайте няколко пъти да не настройвате алармата си и да се събудите естествено и засечете от колко часа сън действително се нуждае тялото ви. То знае и ще ви информира най-добре какво трябва да му давате.

В момента Честито 12:00 - 15:00
  • Yanko Nedelchev Ay Da Idem Yano & Kitchice 12:09 в момента
  • Cvetelina Yaneva Bolka Moya 12:04 Предишна
  • Konstantinos Argiros Ksimeromata 11:57 Предишна
  • Lora Karadjova, Goodslav Neka Bade lyato 11:54 Предишна
  • Sasa Matic A Ja Imam Tebe 11:50 Предишна
  • Gamzata Tokcheta 11:47 Предишна
  • Al Bano & Romina Power Liberta 11:39 Предишна
  • Maria Karlaki Ti Parapano 11:33 Предишна
  • Rumyana Popova Balgarska Hubost 11:13 Предишна
  • CNCO, Meghan Trainor, Sean Paul Hey DJ 11:04 Предишна

Програма

10:00 - 12:00 ВИП зона

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси

18:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито