Канал 3 | The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Отбелязваме Световния ден на съня

15.03.2019
Преценете точно от колко сън се нуждаете!

Днес отбелязваме Световния ден на съня. Датата е плаваща, защото се отбелязва през втория петък на март по инициатива на Световната асоциация за профилактика на съня.

Според онлайн проучване, проведено в началото на тази година в редица европейски страни, а също така в Австралия, Япония и САЩ, 80% от участниците в анкетата изпитват смущения на съня, а това влошава здравето и качеството им на живот. Сходни са и резултатите от допитване до българите.

Оказва се, че недоспиването е една от причините за много от катастрофите и трудовите злополуки. Причината е, че при липса на сън реакциите се забавят значително, намалява и концентрацията.

По данни на МВР от 2018 г. 5392 са жертвите на катастрофи за последните 8 години заради заспиване на шофьора, а ранените са над 69 000.

Съвети за ползотворен сън:

Поддържайте ниска температура в спалнята си - оптималната температура за добър сън е между 15°C и 18°C, а не както обичайно се твърди от повечето хора - 21°C. Освен това е научно доказано, че освен че заспиват по-бързо, хората, които спят на студено, са по-здрави.

Наложете строга забрана на екраните в спалнята си - по този начин ще премахнете всякаква възможност да се увлечете по някой филм или предаване, или пък да се улисате в работа. Като стане време за сън, насочвайте се директно към леглото без да взимате таблета си, за да хвърлите последен поглед към социалните мрежи.

Запазете кофеина единствено за утринитеКофеинът може да има доста продължително влияние върху човешкия организъм – до 14 часа. И не забравяйте, че кофеин има не само в кафето, той се съдържа и в някои безалкохолни напитки и то в немалки количества, както и в някои зелени и черни чайове, шоколада и понякога в сладоледа.

Преценете точно от колко сън се нуждаете. Много преуспели бизнесмени твърдят, че спят по 4-5 часа на денонощие и се чувстват съвсем нормално през деня. Всеки организъм обаче е различен и за много хора ще е нужен доста повече сън. Пробвайте няколко пъти да не настройвате алармата си и да се събудите естествено и засечете от колко часа сън действително се нуждае тялото ви. То знае и ще ви информира най-добре какво трябва да му давате.

В момента Усмивки с Деси 15:00 - 18:00
  • Helena Paparizou Haide 15:17 в момента
  • Mariana Popova Dajd 15:12 Предишна
  • Aco Pejovic Nisam Pao 15:09 Предишна
  • Gloria Kato Burya 15:05 Предишна
  • Topic, A7S Breaking Me 15:02 Предишна
  • Aleksandra Prijovic Sledeca 14:58 Предишна
  • Anna Vissi, Sakis Rouvas Setelo Meteli 14:53 Предишна
  • Ivana Nomer 1 14:49 Предишна
  • Indira Berisa Greska Savarsena 14:45 Предишна
  • Pashalis Terzis Horizo 14:37 Предишна

Програма

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси

18:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито

23:00 - 00:00 Ретро микс