Канал 3 | The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Отбелязваме Световния ден на съня

15.03.2019
Преценете точно от колко сън се нуждаете!

Днес отбелязваме Световния ден на съня. Датата е плаваща, защото се отбелязва през втория петък на март по инициатива на Световната асоциация за профилактика на съня.

Според онлайн проучване, проведено в началото на тази година в редица европейски страни, а също така в Австралия, Япония и САЩ, 80% от участниците в анкетата изпитват смущения на съня, а това влошава здравето и качеството им на живот. Сходни са и резултатите от допитване до българите.

Оказва се, че недоспиването е една от причините за много от катастрофите и трудовите злополуки. Причината е, че при липса на сън реакциите се забавят значително, намалява и концентрацията.

По данни на МВР от 2018 г. 5392 са жертвите на катастрофи за последните 8 години заради заспиване на шофьора, а ранените са над 69 000.

Съвети за ползотворен сън:

Поддържайте ниска температура в спалнята си - оптималната температура за добър сън е между 15°C и 18°C, а не както обичайно се твърди от повечето хора - 21°C. Освен това е научно доказано, че освен че заспиват по-бързо, хората, които спят на студено, са по-здрави.

Наложете строга забрана на екраните в спалнята си - по този начин ще премахнете всякаква възможност да се увлечете по някой филм или предаване, или пък да се улисате в работа. Като стане време за сън, насочвайте се директно към леглото без да взимате таблета си, за да хвърлите последен поглед към социалните мрежи.

Запазете кофеина единствено за утринитеКофеинът може да има доста продължително влияние върху човешкия организъм – до 14 часа. И не забравяйте, че кофеин има не само в кафето, той се съдържа и в някои безалкохолни напитки и то в немалки количества, както и в някои зелени и черни чайове, шоколада и понякога в сладоледа.

Преценете точно от колко сън се нуждаете. Много преуспели бизнесмени твърдят, че спят по 4-5 часа на денонощие и се чувстват съвсем нормално през деня. Всеки организъм обаче е различен и за много хора ще е нужен доста повече сън. Пробвайте няколко пъти да не настройвате алармата си и да се събудите естествено и засечете от колко часа сън действително се нуждае тялото ви. То знае и ще ви информира най-добре какво трябва да му давате.

В момента Честито 12:00 - 15:00
  • Milena Ceranic Kabriolet 13:21 в момента
  • Kamelia Luda Po Tebe 13:18 Предишна
  • Zig Zag Cherna Roza 13:14 Предишна
  • Maja Suput, Milos Vujanovic Skidaj Se Sa Ljubavi 13:11 Предишна
  • Rumyana Popova Marko Piyanica 13:04 Предишна
  • Aleksandra Prijovic, Aco Pejovic Litar Vino Litar Krvi 13:00 Предишна
  • Giorgos Mazonakis Echo Chiliades Giati 12:57 Предишна
  • Ivana Polujiva 12:53 Предишна
  • Kija, Djani Lako Ti Je Biti Veran Kad Te Niko Ne Gleda 12:50 Предишна
  • Vasilis Karras An Hatis 12:43 Предишна

Програма

10:00 - 12:00 ВИП зона

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси

18:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито