The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Кетогенната диета е новият хит сред режимите за отслабване

08.08.2018
Според американски лекари и водещи диетолози тя е идеален метод за бързо сваляне на излишните килограми и поддържане на организма в добро здраве

Американски медици съвместно с водещи диетолози изясниха, че кетогенната диета е идеален метод за бързо сваляне на излишните килограми и поддържане на организма в добро здраве. Тя получи признание като едно от най-ефикасните средства за борба със стареенето, тъй като допринася да се укрепи здравето на костите и съхранява мозъка в състояние на "повишена" готовност за решаване на сложни задачи.

Кетогенната диета е базирана върху пълния отказ от хранене три пъти на ден и увеличаване на приема на мазнини. Намалява се приемът на въглехидрати и се свежда до минимум приемът на белтъчини. Причината е, че ниското количество въглехидрати в храната ще принуди черния дроб да трансформира мазнините в кетони, които са естествен заместител на глюкозата.

Целта на тази диета е да задвижи метаболитния процес в тялото, като идеята не е да гладуваме, за да изчерпим калории, а да изчерпим въглехидрати. Телата ни са силно адаптивни към онова, с което ги захранваме - когато това са мазнини за сметка на въглехидратите, започваме да горим кетони като първоначален енергиен източник.

При изготвянето на режим за кетогенна диета може да включим следните храни:

Агнешко, говеждо, свинско и пилешко месо

Яйца, риба и морски дарове

Пълномаслени сирена и извара

Бели риби и рибни филета

Студено пресовани растителни масла – зехтин, маслини

Кокосово масло

Авокадо, ядки

Тиквички, аспержи, краставици.

Трябва обаче да забравим за следните храни:

Бобови култури

Зърнени храни

Картофи и други нишестени изделия

Преработени и рафинирани храни

Продукти с изкуствени подсладители

Прясно и кисело мляко.

Учените установили, че кетогенната диета допринася човек правилно да определи дажбата си, да се подобри функционирането на всички вътрешни органи, отговарящи за храносмилането и сърдечносъдовата дейност, както и да се намали рискът от тежки мозъчни увреждания, като болестта на Алцхаймер или старческа деменция.

Разбира се, има хора, при които кетогенната диета не трябва да се прилага, например при тези с нарушение в обмяната на мазнини. Режимът не е подходящ и за бременни и кърмачки, защото не се определя като балансирано хранене. Ако тренирате активно и изпълнявате високо интензивни интервални тренировки, то с кетогенна диета, също не е подходяща за вас - може да си докарате сериозни проблеми, защото глюкозата ще ви е крайно недостатъчна.

Резултатите от изследването са публикувани в “Business Insider”.

В момента Капучино 08:00 - 10:00
  • Shaggy In The Summertime 09:40 в момента
  • Emilia Samo Tebe Iskam 09:36 Предишна
  • Hristina Salti Theories 09:32 Предишна
  • Sarah Lyubov Ili Ne 09:25 Предишна
  • Galena Da Ti Go Dam Li 09:12 Предишна
  • Manuel Riva, Alexandra Stan Miami 09:05 Предишна
  • Te Ima Li Cvetya 08:58 Предишна
  • Marina Stankic Lazem Ljude 08:54 Предишна
  • Gloria Dokosvaneto Ima Pamet 08:50 Предишна
  • Paris Pes Tou 08:42 Предишна

Програма

00:00 - 07:00 Най-добрият микс от песни

08:00 - 10:00 Капучино

10:00 - 12:00 ВИП зона

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси