The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Кетогенната диета е новият хит сред режимите за отслабване

08.08.2018
Според американски лекари и водещи диетолози тя е идеален метод за бързо сваляне на излишните килограми и поддържане на организма в добро здраве

Американски медици съвместно с водещи диетолози изясниха, че кетогенната диета е идеален метод за бързо сваляне на излишните килограми и поддържане на организма в добро здраве. Тя получи признание като едно от най-ефикасните средства за борба със стареенето, тъй като допринася да се укрепи здравето на костите и съхранява мозъка в състояние на "повишена" готовност за решаване на сложни задачи.

Кетогенната диета е базирана върху пълния отказ от хранене три пъти на ден и увеличаване на приема на мазнини. Намалява се приемът на въглехидрати и се свежда до минимум приемът на белтъчини. Причината е, че ниското количество въглехидрати в храната ще принуди черния дроб да трансформира мазнините в кетони, които са естествен заместител на глюкозата.

Целта на тази диета е да задвижи метаболитния процес в тялото, като идеята не е да гладуваме, за да изчерпим калории, а да изчерпим въглехидрати. Телата ни са силно адаптивни към онова, с което ги захранваме - когато това са мазнини за сметка на въглехидратите, започваме да горим кетони като първоначален енергиен източник.

При изготвянето на режим за кетогенна диета може да включим следните храни:

Агнешко, говеждо, свинско и пилешко месо

Яйца, риба и морски дарове

Пълномаслени сирена и извара

Бели риби и рибни филета

Студено пресовани растителни масла – зехтин, маслини

Кокосово масло

Авокадо, ядки

Тиквички, аспержи, краставици.

Трябва обаче да забравим за следните храни:

Бобови култури

Зърнени храни

Картофи и други нишестени изделия

Преработени и рафинирани храни

Продукти с изкуствени подсладители

Прясно и кисело мляко.

Учените установили, че кетогенната диета допринася човек правилно да определи дажбата си, да се подобри функционирането на всички вътрешни органи, отговарящи за храносмилането и сърдечносъдовата дейност, както и да се намали рискът от тежки мозъчни увреждания, като болестта на Алцхаймер или старческа деменция.

Разбира се, има хора, при които кетогенната диета не трябва да се прилага, например при тези с нарушение в обмяната на мазнини. Режимът не е подходящ и за бременни и кърмачки, защото не се определя като балансирано хранене. Ако тренирате активно и изпълнявате високо интензивни интервални тренировки, то с кетогенна диета, също не е подходяща за вас - може да си докарате сериозни проблеми, защото глюкозата ще ви е крайно недостатъчна.

Резултатите от изследването са публикувани в “Business Insider”.

В момента Ретро микс 16:00 - 17:00
  • Fedon Lege Moy 16:52 в момента
  • Stavri Argirov Nikoga Ne Sam Bil Skitnik 16:49 Предишна
  • Muharem Serbezovski Ramo Druze Moj 16:45 Предишна
  • Panteleki Siko Heropse Syrtaki 16:39 Предишна
  • Berkovskata Duhova Muzika Na Zeleno 16:37 Предишна
  • Saban Bayramovic Gelyam Dade 16:33 Предишна
  • Lefteris Pantazis Magapas 16:30 Предишна
  • ork.Kristali Rakiya 16:27 Предишна
  • Bata Zdravkovic Potrazi Me Medju Pijanima 16:19 Предишна
  • Xryspa Kane Oneira 16:17 Предишна

Програма

12:00 - 16:00 Честито

16:00 - 17:00 Ретро микс

17:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито

23:00 - 00:00 Ретро микс