The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Кетогенната диета е новият хит сред режимите за отслабване

08.08.2018
Според американски лекари и водещи диетолози тя е идеален метод за бързо сваляне на излишните килограми и поддържане на организма в добро здраве

Американски медици съвместно с водещи диетолози изясниха, че кетогенната диета е идеален метод за бързо сваляне на излишните килограми и поддържане на организма в добро здраве. Тя получи признание като едно от най-ефикасните средства за борба със стареенето, тъй като допринася да се укрепи здравето на костите и съхранява мозъка в състояние на "повишена" готовност за решаване на сложни задачи.

Кетогенната диета е базирана върху пълния отказ от хранене три пъти на ден и увеличаване на приема на мазнини. Намалява се приемът на въглехидрати и се свежда до минимум приемът на белтъчини. Причината е, че ниското количество въглехидрати в храната ще принуди черния дроб да трансформира мазнините в кетони, които са естествен заместител на глюкозата.

Целта на тази диета е да задвижи метаболитния процес в тялото, като идеята не е да гладуваме, за да изчерпим калории, а да изчерпим въглехидрати. Телата ни са силно адаптивни към онова, с което ги захранваме - когато това са мазнини за сметка на въглехидратите, започваме да горим кетони като първоначален енергиен източник.

При изготвянето на режим за кетогенна диета може да включим следните храни:

Агнешко, говеждо, свинско и пилешко месо

Яйца, риба и морски дарове

Пълномаслени сирена и извара

Бели риби и рибни филета

Студено пресовани растителни масла – зехтин, маслини

Кокосово масло

Авокадо, ядки

Тиквички, аспержи, краставици.

Трябва обаче да забравим за следните храни:

Бобови култури

Зърнени храни

Картофи и други нишестени изделия

Преработени и рафинирани храни

Продукти с изкуствени подсладители

Прясно и кисело мляко.

Учените установили, че кетогенната диета допринася човек правилно да определи дажбата си, да се подобри функционирането на всички вътрешни органи, отговарящи за храносмилането и сърдечносъдовата дейност, както и да се намали рискът от тежки мозъчни увреждания, като болестта на Алцхаймер или старческа деменция.

Разбира се, има хора, при които кетогенната диета не трябва да се прилага, например при тези с нарушение в обмяната на мазнини. Режимът не е подходящ и за бременни и кърмачки, защото не се определя като балансирано хранене. Ако тренирате активно и изпълнявате високо интензивни интервални тренировки, то с кетогенна диета, също не е подходяща за вас - може да си докарате сериозни проблеми, защото глюкозата ще ви е крайно недостатъчна.

Резултатите от изследването са публикувани в “Business Insider”.

В момента Честито 12:00 - 16:00
  • ork.Kanarite, Djena Sevdalino Mome & Stoyan Na Dobra Dumashe 14:04 в момента
  • Saban Saulic Shadravani 13:59 Предишна
  • Galena Sarce 13:56 Предишна
  • Fedon Lege Moy 13:53 Предишна
  • Haris Berkovic, Rada Manojlovic Pusti Noci Neka Bole 13:49 Предишна
  • Rayna, Konstantin Tejka Diagnoza 13:46 Предишна
  • Vasilis Karras Lege Oti Tes 13:41 Предишна
  • Aleksandra Mladenovic Samo Mi Sudite Posteno 13:37 Предишна
  • Nikolay Slaveev Petko Lyo Kapitanine 13:30 Предишна
  • Peggy Zina Moni Kardia 13:24 Предишна

Програма

00:00 - 12:00 Най-добрият микс от песни

12:00 - 16:00 Честито

16:00 - 17:00 Ретро микс

17:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито