Канал 3 | The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Избягването на наситените мазнини е вредно

05.07.2019
Яйцата, черният шоколад, месото, маслото и сиренето съдържат много мазнини, но и важни витамини и други полезни вещества

Препоръката хората да избягват наситените мазнини е по-скоро вредна, защото така се получава недостиг на важни хранителни съставки, установиха специалисти, цитирани от "Дейли мейл".

Яйцата, черният шоколад, месото, маслото и сиренето съдържат много мазнини, но и важни витамини и други полезни вещества. Затова те не трябва да бъдат избягвани напълно.

Група учени от Европа и САЩ разкритикуваха Световната здравна организация за тази проектопрепоръка в професионалното списание "Бритиш медикъл джърнъл". Според тях насърчаването на консумацията на още по-нездравословните транс мазнини, може да е довело до преждевременната смърт на стотици хиляди хора.

"Препоръката да бъде намален приемът на общите наситени мазнини може да доведе до намаляване на приема на продукти с голяма хранителна плътност", пишат учените, начело с Арне Аструп от университета на Копенхаген. Тези продукти с висока хранителна плътност могат да намалят риска от сърдечни болести, диабет тип 2, неинфекциозни болести като рак, недохранване.

Проектонасоките на СЗО ограничават калориите от наситени мазнини до 10 процента от дневните, като препоръката е те да бъдат заменени с ненаситени.

Специалистите отдавна спорят за ползите и вредите от мазнините, защото прекаляването с тях може да увеличи холестерола и да предизвика сърдечносъдови заболявания.

Наситените мазнини са естествени за месото, маслото, млечните продукти. Те се различават от ненаситените по начина на свързване на веригите. Богати на ненаситени мазнини са ядките и семената, рибите като сьомгата и скумрията, олиото и зехтинът, авокадото.

Храните с много наситени мазнини обаче съдържат важни витамини и минерали, протеини, фибри, желязо и цинк. Месото например съдържа висококачествен протеин, лесно усвоимо желязо, минерали, витамини. Яйцата съдържат 13 важни витамина и минерала (включително вит. Д, рибофлавин, йод), висококачествен протеин, линолова киселина, холин и каротиноиди като лутеин и зеаксантин. Сиренето съдържа протеин, калций, магнезий.

В момента Честито 12:00 - 15:00
  • Pantelis Pantelidis An Eisai Ekei 14:42 в момента
  • Boris Soltariyski Spri Ne Idvay 14:39 Предишна
  • Ceca Raznatovic Zabraneni Grad 14:33 Предишна
  • Kostas Martakis Allos Anthropos 14:30 Предишна
  • Sofi Marinova Edinstven Moy 14:22 Предишна
  • Aleksandra Neponovljivo 14:18 Предишна
  • Zig Zag Cherna Roza 14:14 Предишна
  • Nelina Ta Chuli Li Ste 14:09 Предишна
  • Radko Petkov Sled Teb 14:02 Предишна
  • Alexandra Karadima Oxygono 13:59 Предишна

Програма

10:00 - 12:00 ВИП зона

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси

18:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито