Канал 3 | The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Избягването на наситените мазнини е вредно

05.07.2019
Яйцата, черният шоколад, месото, маслото и сиренето съдържат много мазнини, но и важни витамини и други полезни вещества

Препоръката хората да избягват наситените мазнини е по-скоро вредна, защото така се получава недостиг на важни хранителни съставки, установиха специалисти, цитирани от "Дейли мейл".

Яйцата, черният шоколад, месото, маслото и сиренето съдържат много мазнини, но и важни витамини и други полезни вещества. Затова те не трябва да бъдат избягвани напълно.

Група учени от Европа и САЩ разкритикуваха Световната здравна организация за тази проектопрепоръка в професионалното списание "Бритиш медикъл джърнъл". Според тях насърчаването на консумацията на още по-нездравословните транс мазнини, може да е довело до преждевременната смърт на стотици хиляди хора.

"Препоръката да бъде намален приемът на общите наситени мазнини може да доведе до намаляване на приема на продукти с голяма хранителна плътност", пишат учените, начело с Арне Аструп от университета на Копенхаген. Тези продукти с висока хранителна плътност могат да намалят риска от сърдечни болести, диабет тип 2, неинфекциозни болести като рак, недохранване.

Проектонасоките на СЗО ограничават калориите от наситени мазнини до 10 процента от дневните, като препоръката е те да бъдат заменени с ненаситени.

Специалистите отдавна спорят за ползите и вредите от мазнините, защото прекаляването с тях може да увеличи холестерола и да предизвика сърдечносъдови заболявания.

Наситените мазнини са естествени за месото, маслото, млечните продукти. Те се различават от ненаситените по начина на свързване на веригите. Богати на ненаситени мазнини са ядките и семената, рибите като сьомгата и скумрията, олиото и зехтинът, авокадото.

Храните с много наситени мазнини обаче съдържат важни витамини и минерали, протеини, фибри, желязо и цинк. Месото например съдържа висококачествен протеин, лесно усвоимо желязо, минерали, витамини. Яйцата съдържат 13 важни витамина и минерала (включително вит. Д, рибофлавин, йод), висококачествен протеин, линолова киселина, холин и каротиноиди като лутеин и зеаксантин. Сиренето съдържа протеин, калций, магнезий.

В момента Честито 19:00 - 23:00
  • Hrizantema Devet planini 19:39 в момента
  • Mitar Miric Zapali Me 19:35 Предишна
  • Yujen Vyatar Batalyona 19:29 Предишна
  • Vasilis Karras Me Ta Xeria Stavromena 19:23 Предишна
  • Dragana Mirkovic Milo Moje Sto Te Nema 19:19 Предишна
  • Krisko, Galena Krasivi Laji 19:14 Предишна
  • Dimitris Hristodoulakis Sou Fonazo 19:10 Предишна
  • Dragana Mirkovic Dusu Si Mi Opio 19:06 Предишна
  • Boyka Dangova Zagradil E Dyulgerin 19:03 Предишна
  • Aleksandra Prijovic Sledeca 18:59 Предишна

Програма

17:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито

23:00 - 00:00 Ретро микс

00:00 - 08:00 Най-добрият микс от песни

08:00 - 10:00 Капучино