The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Храни за пълноценен сън

30.06.2018
Черен шоколад или няколко ядки са добър вариант за консумация преди лягане

Съществуват определени храни, които помагат за извличане на максимума от предвиденото от природата време за нощна почивка.

Ето някои от тях:

Череши

Чаша сок от череши преди лягане помага за по-бързо заспиване, тъй като те съдържат хормона мелатонин.

Жасминов ориз

Той повишава усвояването на глюкоза и ускорява производството на серотонин и триптофан, които помагат за здрав сън.

Къдраво зеле

Като много зелени на цвят зеленчуци, къдравото зеле е пълно с калций, който помага на мозъка да усвои въпросните хормони като мелатонин. Мнозина смятат, че липсата на калций пречи на добрия сън.

Банани

Богат на калий, бананът е и чудесен източник на витамин В6.

Хумус

Той е богат на триптофан и помага за образуването на серотонин. Взимайте по няколко чаени лъжички преди лягане.

Прясно мляко

Има причина за това, че децата пият по чаша мляко преди лягени - млякото също съдържа калций и тритптофан и регулира производството на мелатонин. То повишава и телесната температура, което ви успива.

Маруля

Стрък маруля с вечерята помага за съня, тъй като съдържа вещество с функциите на седатив, което влияе приспивно на мозъка.

Чай от лайка

Топлата чаша чай действа сходно с млякото и успокоява нервите и мускулите, помагайки на тялото да се отпусне.

Пълнозърнест хляб

Въглехидратите в една такава филийка повишават нивото на триптофан в мозъка.

Орехи

Те не само съдържат много триптофан, но и образуват мелатонин. ако нямате орехи, подобни свойства притежават и бадемите.

Бадеми

Ако страдате от недостиг на магнезий, това може да ви пречи да спите добре. Бадемите са добър източник на магнезий.

Черен шоколад

Серотонинът в черния шоколад отпуска тялото, а вкусът е като бонус.

Пуешко месо

То е богато на триптофан и от него ви се доспива.

Риба тон

Тя е поредната храна, съдържаща триптофан, а е богата и на витамин В6, който е необходим на тялото, за да произвежда мелатонин и серотонин.

 

В момента Честито 12:00 - 16:00
  • Peggy Zina Moni Kardia 13:24 в момента
  • Mile Kitic Kopka Me Kopka 13:18 Предишна
  • Godji, Gaco Bacov, Sasho Roman G 13:15 Предишна
  • Petros Iakovidis Pou Na Eisai Tora 13:11 Предишна
  • Dragana Mirkovic Jedan Zivot Je 13:08 Предишна
  • Nelina, Maria Petrova Lyube Tudoro Tudoro 13:05 Предишна
  • Emilia Samo Tebe Iskam 12:59 Предишна
  • Milos Bojanic Ona Igra 12:55 Предишна
  • Kiriakos Papailias Ola Opa 12:51 Предишна
  • Sofi Marinova Protegni Dve Race 12:47 Предишна

Програма

00:00 - 12:00 Най-добрият микс от песни

12:00 - 16:00 Честито

16:00 - 17:00 Ретро микс

17:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито