The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Хранене според възрастта

31.08.2016
Балансираното хранене влияе пряко върху здравето, външния вид и работоспособността

Както е известно, храната е важна за организма. Балансираното хранене гарантира не само добро самочувствие, но също така пряко влияе върху здравето, външния вид и работоспособността. Поради физиологичните особености на двата пола техните режими на хранене също трябва да се различават. Женският метаболизъм е средно с около 30% по-бавен от мъжкия.

Ето как трябва да се хранят жените в различните етапи от своя живот:

На 20 години

Въпреки че метаболизмът на тази възраст е достатъчно бърз, не означава, че основно трябва да се залага на т.нар. “бързи храни”. Не бива да се забравя и, че още от тази възраст трябва да се замислим за здравето на организма в бъдеще. Препоръчителна е консумацията на риба и месо (без мазнини), плодове и зеленчуци, зърнени храни и житни култури.

На 30 години

След 30-те жените трябва да мислят за укрепване на костите заради риска от остеопороза. Добре е да се ядат нискомаслени млечни продукти и сирене. Задължителни са плодовете и зеленчуците, пълнозърнестите продукти.

На 40 години

След 40-ата година се препоръчва пълното изключване от диетата на храни с висок гликемичен индекс (като тортите). Не бива да се яде и пържено. Тук метаболизмът вече започва да се забавя и навлиза в първи хормонален спад.

На 50 години

Това е възрастта на менопаузата, когато нивото на естрогена спада. Метаболизмът се забавя още повече, костната маса намалява, а също и подвижността на ставите. Хранителният режим да включва пълнозърнести и млечни храни, плодове, незаменими са продуктите с Омега мастни киселини и антиоксиданти, забавящи окисляването.

Над 60 години

След 60-ата година при жените рискът от наднормено тегло нараства, а с него и този от сърдечно-съдови заболявания. Трябва да се борите не само с калориите, но и с холестерола. Препоръчва се замяната на почти всякакви животински мазнини с растителни. Дневното меню трябва да включва плодове, месо и риба (без мазнини).

/М.Е./

 

В момента Честито 12:00 - 15:00
  • Vasilis Karras, Despina Vandi Axaristi Ki Alitissa 13:39 в момента
  • Andrea Tuk Do Men 13:35 Предишна
  • Lepa Brena Sve Mi Dobro Ide Osim Ljubavi 13:31 Предишна
  • Marinos Agapiou Makria Sou Den Zo 13:24 Предишна
  • Rayna, Konstantin Tejka Diagnoza 13:20 Предишна
  • Dragana Mirkovic Dusu Si Mi Opio 13:15 Предишна
  • Nikos Vertis Pote Tha Se Do 13:11 Предишна
  • Rumyana Popova Shto Mi E Milo Boryano 13:07 Предишна
  • Cvetelina Yaneva Angelat 13:01 Предишна
  • Ceca Raznatovic Lepi Grome Moy 12:57 Предишна

Програма

10:00 - 12:00 ВИП зона

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси

18:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито