The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Още ползи от средиземноморската диета

05.01.2017
Влияе превантивно на редица заболявания, установиха редица проучвания

Безспорни и доказани са ползите от средиземноморската диета. Нейното основно предимство е това, че не ограничава строго храните, а основната й идеология е да се наслаждаваме на храната и живота.

Въпреки, че е трудно доказуемо дали тази диета ще увеличи продължителността на живот, доказано е че тя влияе превантивно върху редица заболявания.

Скорошно проучване установи, че средиземноморската диета може да помогне за облекчаване на сковаващата болка при артит. Според друго изследване, тази диета, въпреки изобилието на мазнини, е много по-ефективна от обичайните диети за отслабване.

Средиземноморският начин на хранене - с много зеленчуци, плодове, риба, зехтин и червено вино, предпазва мозъка на възрастните хора от свиване, установиха шотландски учени.

Екипът от университета на Единбург е проследил стотици възрастни хора три години. Резултатите показват, че хората, хранили се като по Средиземноморието, запазват повече от мозъчния си обем.

В средиземноморската диета количеството на месото е ограничено, особено на червеното. Рибата, млечните продукти и виното са в умерени количества.

Според шотландското изследване няма връзка между консумацията на риба и месо и запазването на обема на мозъка. Това предполага, че ползата се дължи на другите компоненти. Възможно е комбинацията от храни да предпазва от възпаление и сърдечносъдови болести, които допринасят за свиването на мозъка.

Учените препоръчват средиземноморската диета без ограничения за прием на мазнини, с включени два или повече от следните седем компонента:

-Високо съотношение на мононенаситени и наситени мазнини - лесно се постига този резултат с използването на зехтин като основна съставка готвене;

-Висок прием на плодове и зеленчуци;

-Висока консумация на тъмно-зелени листни зеленчуци;

-Висок прием на зърнени култури;

-Умерена употреба на червено вино;

-Умерена употреба на млечни продукти;

-Ниска консумация на червени меса и висока такава на риба и морски продукти;

/М.Е./

В момента Честито 19:00 - 23:00
  • Mile Kitic Milioni Kamioni 21:35 в момента
  • Nasko Mentata Shushana 21:33 Предишна
  • Toni Storaro Ako Edna Zvezda Si 21:26 Предишна
  • Azis Motel 21:21 Предишна
  • Emilia, Boris Dali Obichay Me 21:15 Предишна
  • PRESLAVA OBRATNO V IGRATA 21:12 Предишна
  • Asim Bajric Daj Da Se Pije.mp3 21:07 Предишна
  • Lorenzo Instagram 20:58 Предишна
  • Lepa Brena Bato Bato 20:56 Предишна
  • Sofi Marinova Edinstven Moy 20:51 Предишна

Програма

12:00 - 16:00 Честито

19:00 - 23:00 Честито

23:00 - 00:00 Най-добрият микс от песни

23:00 - 00:00 Ретро микс

00:00 - 06:00 Най-добрият микс от песни