The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Храни за подсилване на имунитета

30.01.2018
В сезона на грипа е препоръчително да увеличим приема на зеленчуци и плодове, които са богати на витамини А, С, B6 и K и да приемаме хранителни добавки с магнезий, калий и желязо

Храните не са панацея, но с тях можем да укрепим имунната си система, както и да изкараме грипа по-леко, ако вече сме се заразили.

В сезона на грипа е препоръчително да увеличим приема на зеленчуци и плодове, които са богати на витамини А, С, B6 и K и да приемаме хранителни добавки с магнезий, калий и желязо.

Ето някои храни за подсилване на имунитета, препоръчани от експерти:

Суров чесън - веществото в чесъна, което ще прогони вирусите, е алицинът. Именно той е отговорен за неговите антимикробни и антибактериални свойства. Изследвания показват, че хората, приемащи чесън, прекарват настинките много по-леко, в сравнение с тези приемащи лекарства с плацебо. Чесънът подпомага здравословната чревна флора, която отвежда от организма токсините, бактериите и вирусите. Активните съставки действат най-силно, когато ядете истински, суров чесън.

Корен джинджифил – може да консумирате настърган и залят с мед. Ако е твърде лютиво, подсладете с още мед. Добавяйте тънки шайби джинджифил в чая и салатата си. С него може да поръсите пържените картофи и да сложите в маринатата на меса и риби. Сушените джинджифилови парченца нямат силата на свежия корен. Освен това повечето са дехидратирани с химикали и подсладени с бяла захар, което не е полезно за организма. Джинджифилът стимулира кръвообращението и помага да предпазите синусите и белите дробове от слуз.

Грипа можем да атакуваме с... бактерия. В случая става дума за лактобацилус булгарикус. Ще си го набавите с няколко лъжици кисело мляко с жива закваска. Ако можете да си подквасите домашно кисело мляко, ежедневната му консумация ще бъде вашата лъжица здраве всеки ден. Ще подсилите действието на млякото, ако в 1 ч.ч. добавите 1 ч. л. пчелен прашец. Оставете го да престои известно време така, за да може пчелният прашец да ферментира и да бъде максимално полезен.

Кресон, мента и лимонова трева – подправки, които носят лека лютивина и свежест в себе си. Поръсете ги върху салатата си щедро или добавете във фреша и смутито си. Това са най-лесните начини за консумиране на по-голямо количество от тези подправки. Имайте предвид, че две листенца мента, сложени за украса в супата, няма да повлияят по никакъв начин върху организма и здравето ви.

Сладките картофи са източник на витамин А, който играе ключова роля в поддържането на здравето на лигавичните повърхности, включително вътрешността на носа и стомашно-чревния тракт. Поддържането на здрави мембрани е ключово за поддържане на чистота от инфекции навсякъде. Препоръчително е да увеличите консумацията им, ако страдате от хрема.

Бейби спанак, рукола, салата Лоло Росо, рукола – това са основните и най-често предлагани в магазинната мрежа зеленолистни зеленчуци. Колкото по-тъмни са, толкова по-висока е хранитлената им стойност. Те са източник на много витамини, които ще ви помогнат в борбата с грипа. Най-добре е да комбинирате зеленолистните с чесън. Препоръчително е да ги консумирайте сурови. Когато се готвят, те се свиват, което намалява обема им.

/М.Е./

В момента Честито 19:00 - 23:00
  • Slavi Trifonov Ela Ela 22:06 в момента
  • Tea Tairovic, Saban Saulic Otkad Tebe Znam 21:58 Предишна
  • ANI HOANG SILVER PALIM I LETIM 2018 21:56 Предишна
  • Vievska Folk Grupa Zasvirili Sa Tri Gaydi 21:49 Предишна
  • Galena Day Mi Lyubov 21:45 Предишна
  • Nasko Mentata Shushana 21:43 Предишна
  • Sinan Sakic Lud Od Ljubavi 21:40 Предишна
  • Giannis Ploutarxos To 'Ho Se Kako 21:35 Предишна
  • Gloria Na Po Dobrite Strelci 21:31 Предишна
  • Ceca Raznatovic Trepni 21:27 Предишна

Програма

12:00 - 16:00 Честито

19:00 - 23:00 Честито

23:00 - 00:00 Най-добрият микс от песни

23:00 - 00:00 Ретро микс

00:00 - 07:00 Най-добрият микс от песни