The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Ефективните начини за справяне с грипа

13.10.2016
Прегръщайте се, слушайте повече музика и се наспивайте, за да сте здрави, съветват експерти

В сезона на настинките, е необходимо по-сериозно да се погрижим за имунната си система, за да се предпазим от тях. Вече знаем колко важни за здравето са правилното хранене и умерената физическа активност.

Съществуват обаче и редица често неподозирани начини за стимулиране на имунитета - от общуването с близки и приятели до музиката и секса. След множество изследвания, експертите по хранене Шона Уилкинсън, Касандра Барнс и д-р Мерилин Гленвил разкриват и още естествени имуностимулатори. Ето кои са те:

Редовният секс увеличава броя на имунните клетки в тялото, които се борят с външни микроби, като произвеждат антитела IgA (имуноглобулин А).

Докосване, прегръдка, страстно притискане - всички тези прояви на близост понижават нивата на стресовия хормон кортизол.

Редуването на топли и студени душове на всеки две минути води до повишаването на два типа бели кръвни клетки - моноцити и лимфоцити. Колкото по-малко токсини има в тялото, толкова по-добре се справя имунната система с бактериите и вирусите.

Общуването с близки, приятели и колеги е отличен начин за предпазване от инфекции. След социален контакт имунната система работи по-добре.

Слушането на музика активира същите наградни зони в мозъка, които се стимулират от храната и секса, и допринася за повишаването на количеството на имунните клетки-убийци на микроби.

Медитация и йога повишават имунитета по два начина - първо понижават нивата на стресовия хормон кортизол, действащ като имуносупресор, и второ увеличават електрическата активност в мозъка в зоната, отговорна за емоциите, която също така "казва" на имунната система какво да прави.

Доказано е, че хората, които често си правят разходки на открито имат повишена функция на имунната система.

Сънят е изключително важен за здравето, тъй като дава възможност на тялото да "презареди батериите си" и да възстанови клетките и тъканите си. Недостигът му е свързан не само с чувство на умора, раздразнителност, понижена концентрация, но и с отслабване на имунната система.

/М.Е./

В момента Честито 19:00 - 23:00
  • Suzana Gavazova Opasna Za Oko 21:02 в момента
  • Desislava Moyto Zayche 20:52 Предишна
  • Ayshenur Prazna Chasha 20:47 Предишна
  • Emanuela Notarialno Zaveren 20:42 Предишна
  • Peggy Zina Ime Kala 20:37 Предишна
  • Miroslav Ilic Bojestvena Jena 20:32 Предишна
  • Desislava, Djordan Angelite Plachat 20:28 Предишна
  • Lia, Kondyo Obich Za Dvama 20:23 Предишна
  • Rado Shisharkata Beli ptici 20:17 Предишна
  • Emil Dimitrov Pismo do mama 20:12 Предишна

Програма

12:00 - 16:00 Честито

19:00 - 23:00 Честито

23:00 - 00:00 Най-добрият микс от песни

23:00 - 00:00 Ретро микс

00:00 - 07:00 Най-добрият микс от песни